Systém Capri je logistický a prodejní informační systém určený pro velkoobchodní i maloobchodní prodej zboží a služeb.
Systém je primárně určen pro podporu prodeje v sítích a distribučních řetězcích. Databáze a aplikační jádro systému jsou umístěny na centrálním serveru, klienti systému se připojují pomocí datových linek. Systém umožňuje bezproblémovou práci i s nízkorychlostním připojením. Zabezpečení systému je řešeno pomocí VPN.
Pro maloobchodní prodej existuje i off-line varianta provozování systému, kde logistické funkce jsou řešeny systémem Capri a prodej je realizován pomocí pokladního systému cTill s dávkovou výměnou dat pomocí datových pump nebo souborových přenosů.
Systém je realizován pomocí třívrstvé softwarové architektury s Java aplikačním serverem, databází Oracle a klienty systému v Javě a v internetovém prohlížeči.
Cenová politika
Capri používá v oblasti tvorby ceny následující metody:
- prodejní ceníky s koncovou cenou podle kategorie zákazníka
- sleva na skupinu zboží podle kategorie zákazníka
- výpočet ceny ze zvolené marže podle kategorie zákazníka a skupiny zboží
- ceník koncové ceny pro konkrétního zákazníka
- množstevní slevy podle skupin zboží
- množstevní sleva podle celkové hodnoty zakázky
- akční slevy
Rezervace a blokace
Prodej přes systém Capri umožňuje rezervovat či blokovat zboží pro zadanou zakázku. V případě, že zboží není skladem, systém umožňuje vytvořit objednávku od dodavatele s alokací příslušného zboží pro konkrétní zakázku.
On-line přístup k zásobě ostatních skladů
V sítích prodejen je možné přímo při tvorbě zakázky zobrazit skladové zásoby ostatních prodejen a skladů distribuční sítě a dodavatelů zboží.
Prodej z cizího skladu
V závislosti na konfiguraci systému je možný i přímý prodej z centrálního skladu či z jiné prodejny. V takovém případě je příslušné zboží zarezervováno ve zdrojovém skladu či prodejně a vlastní skladová zásoba zůstává k volnému použití pro další zakázky. Tato funkce je vhodná v případech, kdy je datum dodání pozdější, než datum příští dodávky z centrálního skladu nebo tehdy, když rozvozová trasa vede přes centrální sklad.
Prodej do záporného stavu
Systém umožňuje v závislosti na konfiguraci vytvořit dodací a prodejní doklady i na zboží, které dosud není v evidenčním stavu prodejny či skladu.
Náhrady a zaměnitelnost zboží
U některých komodit je možné vzájemně nahradit zbožové položky, systém umožňuje evidenci těchto závislostí a při prodeji dokáže nabídnout všechny vhodné náhrady dané skladové položky.
e-Shop
Capri obsahuje integrovaný e-shop s přístupem pro registrované i neregistrované uživatele.
B2B rozhraní
Capri umožňuje propojení s jinými prodejními systémy pomocí XML rozhraní či WebServices v oblasti nákupu i prodeje zboží a sledování stavu zakázky.
Sklad
Capri umožňuje vedení skladové zásoby v množstevních jednotkách, v cenách FIFO, skladových cenách a v průměrné nákupní ceně.
Skladové pozice
Capri eviduje fyzické umístění zboží ve skladu. Tato evidence může být založena na tom, že každé položce zboží je pevně přidělen určitý prostor ve skladu. V případech, kdy tento způsob umísťování zboží není možný, může Capri evidovat fyzické umístění zboží podle konkrétní dodávky od dodavatele (chaotický sklad).
Korekce skladu, inventury
Změny v evidenční zásobě skladu je možné zadávat pomocí inventur nebo pomocí skladových korekcí. Skladové korekce slouží k narovnání fyzické a evidenční skladové zásoby bez toho, že by provedené změny vstupovaly do účetnictví jako mimořádné výnosy či manka a jsou zúčtovány až po provedení inventury. Tato funkce slouží zejména k zajištění správné funkce systému automatického doplnění zásob.
Hromadné vystavování dokladů
Capri umožňuje pro efektivní práci ve skladu hromadné vystavování všech typů dokladů podle zvolených kritérií, zejména dle data expedice a závozové trasy.
Balicí listy
Pro potřeby efektivní přípravy zboží pro rozvoz slouží balicí listy, které lze tisknout v pořadí dle závozových tras. Balicí list je pokyn k vyskladnění zboží pro daného zákazníka ze zakázek určených k distribuci v daný den. Balicí list je řazen podle umístění zboží ve skladu.
Automatické doplňování zásob
Capri obsahuje množství mechanismů pro optimalizaci skladové zásoby a automatické doplňování zásob:
- Návrh objednávky podle minimálních množství
Systém navrhne objednávku zboží v okamžiku, kdy volná skladová zásoba (tj. fyzická zásoba mínus množství rezervované na zakázkách) klesne pod zadanou hodntou. - Návrh objednávky podle prodejnosti
Systém navrhne objednávku zboží na základě prodejnosti zboží, dodacích lhůt a obvyklé periody objednávání. Prodejnost zboží je stanovována pomocí váženého klouzavého průměru z historie prodejů zboží za posledního půl roku. - Objednávka z rezervací
Systém navrhne objednávku v okamžku vytvoření zakázky na zboží, které není skladem - Objednávka prodejem z cizího skladu
Systém vytvoří objednávku v okamžiku, kdy je vytvořena zakázka s volbou prodeje z cizího skladu